Norises sākumā skolēni veic īsu diagnostikas uzdevumu – aizpilda darba lapu, kurā atzīmē, ko zina par spēku, vienkāršajiem mehānismiem un to pielietojumu ikdienā. Tam seko skolotāja stāstījums un vizuāls demonstrējums - īss mācību video, kurā parādīti vienkāršo mehānismu (trīša, sviras, slīpās plaknes) darbības principi.
Pamatdaļā skolēni darbojās grupās pa trim. Viņi saņem darba uzdevumu – izveidot vienkāršu konstrukciju kravas pacēlāju no koka/mīksta kartona, kurā ar trīsi (auklas un riteņa mehānisms) paceļ nelielu kravu uz platformas, izmantojot sviru, lai aktivizētu trīsi. Skolēni izstrādā konstrukcijas skici, plāno darba soļus, izvēlas piemērotākos materiālus un mehānisma veidu. Darba gaitā tiek izmantota projektēšana kā mācību metode – skolēni eksperimentē, veidojot prototipu, un atkārtoti testē tā darbību, lai nodrošinātu, ka pacēlājs spēj uzcelt nelielu kravu.
Katra grupa īsi prezentē savu modeli, norādot, kā tiek izmantoti mehānismi un kā izdevies panākt spēka ietaupījumu. Skolotājs kopā ar skolēniem analizē demonstrējumus, izmantojot salīdzināšanas un secināšanas metodi – tiek salīdzināti dažādie grupu risinājumi. Noslēgumā skolēni veic refleksijas uzdevumu, kurā izvērtē savu darbu un apgūto par spēku, vienkāršajiem mehānismiem un to nozīmi tehniskajā risinājumā.