NĀC MĀCĪTIES PIRMSSKOLĀ
Pirms dokumentu pildīšanas aicinām atnākt pie mums ciemos un iepazīties ar mūsu pirmsskolas pedagogiem, telpām un kopīgo sajūtu.
Pirms dokumentu pildīšanas aicinām atnākt pie mums ciemos un iepazīties ar mūsu pirmsskolas pedagogiem, telpām un kopīgo sajūtu.
Bērni piedzimst ar vēlmi pētīt izzināt, eksperimentēt. Bērns savā būtībā ir pacietīgs un neatlaidīgs, ja vien viņam ļauj darīt. Darīt to, kas viņam ir svarīgs, aizraujošs.
Mēs ievērojam katra bērna patreizējo attīstības stadiju, unikālo personību. Nelielās pirmsskolas grupas palielina individualizācijas iespēju, kas ļauj katram bērnam izzināt un pētīt jauno viņam atbilstošā tempā. Grupas vides iekārtojums aktivitāšu centros ļauj veikt individualizāciju bērnam pašam. Strādājam pēc principa “mazāk ir vairāk”, nesteidzoties, iedziļinoties, iesaistot bērnus sava darba kritēriju izvirzīšanā, vērtēšanā, un sabalansējot bērna plānoto un pedagoga virzīto darba procesu.
Mums šķiet svarīgi saglabāt un veicināt bērna dabīgo zinātkāri, rosinot bērnus pašus izdarīt izvēli. Mērķtiecīgi veicinot kritiskā domātāja prasmju attīstību jaunāko bērnu grupās, vecākajās grupā bērni ir gatavi paši izvēlēties pētāmās tēmas, kopā ar pedagogu izvirzīt mācību uzdevumus. Pedagogi un bērni šajā procesā ir līdzvērtīgi sadarbības partneri.
Ģimenes ir bērna pirmie audzinātāji un skolotāji, un tās bērnu ietekmē visvairāk. Skolas aktivitātēm ir saikne ar mājām, kas dod iespējas skoliņā apgūtās zināšanas un pieredzi papildināt mājās, un otrādi - ar mājās iegūto pieredzi, zināšanām dalīties skolā.
Mācību procesu plānojot, skolas komanda kopā izvirza sasniedzamos mērķus, kopā izvērtē paveikto, kopā nonāk pie jauniem izaicinājumiem, saprotot, ka tas ir process, nevis pabeigts rezultāts, kurā katra komandas locekļa ieguldījumam, viedoklim ir nozīme.
Mīļi gaidīsim ikvienu mazuli mūsu pirmsskolas izglītības iestādē.
Bērnu uzņemšana notiek visu laiku. Droši mums zvaniet, nāciet iepazīties ar telpām un pedagogiem! Mēs jūs gaidīsim!
Pirmsskolas darba laiks ir no plkst. 7.00 - 19.00. No plkst. 8.00 - 18.00 noris darbošanās katram savā grupā, savukārt rītos no plkst 7.00 - 8.00 un vakaros no 18.00 - 19.00 bērni, kuri ierodas agri vai pavada skoliņā ilgāku laku, darbojas kopā vienā grupiņā ar dežūrpedagogu.
No kāda vecuma uzņemam bērnus?
Bērnus uzņemam no 1,5 gadu vecuma.
Kāds ir bērnu skaits grupās?
Lai nodrošinātu individualizētu pieeju, mūsu ikdienas darbs noris piecās grupās, kurās bērnu skaits ir no 8 līdz 14 bērniem atbilstoši vecumposmam.
Kā un kad pieteikties pirmsskolai?
Pieteikties vari tepat mājas lapā. Nedaudz augstāk atradīsi iesniegumu, lai pieteiktu bērnu pirmsskolas izglītības iestādē.
Viens no rīta rituāliem - kopīgas otrās brokastis, tās bērni ēd savā grupiņā no līdzi paņemtajām brokastu kastītēm.
Rīta aplītis
Gandrīz katru dienu bērni sapulcējas rīta aplī. Tas ir kopā sanākšanas brīdis, lai paskatītos viens uz otru, pateiktu draugiem “Labrīt” un labas dienas vēlējumu, saņemtu pretim draugu labas dienas vēlējumu, kopīgi vienotos par dienā veicamajiem uzdevumiem.
Ārā dodamies daudz un gandrīz jebkuros laika apstākļos. Āra vidē iespējams apgūt gan burtus un ciparus, gan doties pētnieciskos pārgājienos, gan nodoties futbola spēlei un eksperimentiem ar dubļiem smilšu kastē. Tādēļ bērnu drēbes vakarā, visticamāk, būs netīras, taču vēlme pēc svaiga gaisa, kustībām un eksperimentiem - piepildīta.
Lai pietiktu spēka pēcpusdienas cēlienam, visi bērni pēc pusdienām dodas atpūsties. Mazākie bērni atjauno spēku miegā, savukārt vecākās grupas bērni bauda kluso laiku, kur pēc muskuļu un prāta atpūtas horizontālā stāvoklī, bērni, kas neaizmieg, var pievērsties klusām un relaksējošām aktivitātēm uz sava matracīša - grāmatu pētīšanai, mandalu likšanai, utml.
Papildus muzicēšanai un sportošanai ikdienas gaitās, divas reizes nedēļā bērni sporto kopā ar sporta skolotāju, savukārt reizi nedēļā muzicē mūzikas skolotājas vadībā. Ja laika apstākļi to atļauj, bērni sporto ārā.
Katrai grupiņai izveidojas savi rituāli un ikdienas rutīnas. Meža pastaigu dienas, gatavošanas dienas, sarunu laiks, kluso darbiņu laiks, lasīšanas laiks, roku mazgāšanas dziesmiņa, īpaši rīta sagaidīšanas un sasveicināšanās veidi, - šos un citus ikdienas rituālus pedagogi un bērni ievieš katrs pēc savām vēlmēm un vajadzībām.
Pirmsskolas kolektīvu veido pedagogi, pedagogu palīgi un atbalsta personāls, lai ikdienā būtu bērniem līdzās, pamanītu, atbalstītu un motivētu bērnus dabīgajā izziņas procesā.
Tāpat kā bērni arī mēs mācāmies ik dienu. Mācāmies efektīvāk plānot savu un grupas darbu, apgūstam jaunas metodes bērnu izglītošanā, pozitīvajā disciplinēšanā.
Mācāmies kursos, mācāmies viens no otra, mācāmies, uzzināto pārbaudot praksē. Katru nedēļu kopā strādāšanas laikā tiekas gan pedagogi, gan pedagogu palīgi, lai pārrunātu ne tikai jaunāko informāciju, plānotu apgūstamās tēmas, kopīgos skoliņas svētkus un notikumus, bet arī dalītos pieredzē, gūtu kolēģu atbalstu, saņemtu un dalītos zināšanās.
Nelielās pirmsskolas grupas palielina individualizācijas iespēju, kas ļauj katram bērnam izzināt un pētīt jauno viņam atbilstošā tempā. Grupas vides iekārtojums aktivitāšu centros un tajos izvietotās spēles un mācību materiāli veicina bērna paša vadītu mācīšanos.
Strādājam pēc principa “mazāk ir vairāk”, nesteidzoties, iedziļinoties, iesaistot bērnus sava darba kritēriju izvirzīšanā, vērtēšanā, un sabalansējot bērna plānoto un pedagoga virzīto darba procesu.
Mums šķiet svarīgi saglabāt un veicināt bērna dabīgo zinātkāri, rosinot bērnus pašus izdarīt izvēli. Mērķtiecīgi veicinot kritiskā domātāja prasmju attīstību jaunāko bērnu grupās, vecākajās grupā bērni ir gatavi paši izvēlēties pētāmās tēmas, kopā ar pedagogu izvirzīt mācību uzdevumus, veikt apjomīgākus projektus un saplānot darba secību un nepieciešamās darbības, lai nonāktu pie rezultāta. Pedagogi un bērni šajā procesā ir līdzvērtīgi sadarbības partneri.