Kādus skolotājus meklējam?
Mēs dzīvojam ļoti jocīgos laikos. No vienas puses mums valstī ir ļoti augstas prasības pret pedagogiem, tiem ir jābūt ar attiecīgu izglītību, pieredzi, jāpārzina bērnu tiesības, pietiekamā daudzumā psiholoģija, ik gadu jāpilnveido savas profesionālās kompetences, jāapmeklē kursi, semināri, konferences, jāspēj strādāt ar jauno skola2030 saturu, kurš vēl nav pabeigts un mācību materiāli izstrādāti tikai daļā priekšmetu. Pedagogam jābūt arī interesantam, jāpiedāvā stundās daudzveidība, jāpamana katrs bērns, jo mēs virzāmies iekļaujošas izglītības virzienā, jāspēj motivēt vistalantīgākie bērni, jāspēj sadarboties komandā ar citiem pedagogiem, jāspēj novadīt projekta veida mācību pieeja un jāspēj veiksmīgi komunicēt ar vecākiem. Un jāatrod laiks gatavoties stundām. No otras puses - pedagogu valstī trūkst un tīri teorētiski skolas ir priecīgas par katru pedagogu, kurš vēlas skolā strādāt.
Bet kāds ir Jaunās skolas skolotājs? Kādu skolotāju mēs meklējam? Kā tu vari noskaidrot, vai derēsi par skolotāju?
Atbilde ir vienkārša un, protams, tanī pat laikā sarežģīta. Pats galvenais kritērijs ir - vai tev ir ko dot? Vai tev deg acis par kaut ko dzīvē? Vai tu esi gatavs dot to, par ko tev deg acis skolēniem? Ja es kaut ko esmu sapratis pedagoģijā, tad to, ka ar bērniem neko nav iespējams līdz galam notēlot. Ja tev kaut kāda lieta šķiet bezjēdzīga un garlaicīga, tad iepārdot to skolēnam ir teju neiespējami. Bet, ja tu esi 100% drošs, ka šis ir jāzina, jāprot, ka šī ir īstā lieta, ka šo VAJAG, tad skolēni būs gatavi lēkt iekšā tavā piedzīvojumā.
Kā mācīt? To mēs tev iemācīsim! Pedagoģija ir process, kurā mēs visi augam un pilnveidojamies ik dienu. Varētu šķist, ka pieredzējušam pedagogam visas stundas vienmēr ir labas un interesantas un vienmēr izdodas. Nekā nebija! Vislabākie un atraktīvākie pedagogi, kuri saņēmuši pat prezidenta atzinības, pateiks, ka tā nav. Tu vari izplānot, cik labu stundu vien vēlies, bet, kaut kā neaiziet! Bet reizēm kāda metode vienkārši nostrādā.
Izglītība? Ja Tev ir augstākā izglītība, tad kļūt par pilntiesīgu, likumīgu pedagogu varēs drusku paralēli darbam pamācoties. Tomēr vislielākās mācības notiks tavā klasē un tavu kolēģu klasēs. Savstarpējā stundu vērošana, kopīga plānošana, kopīgi projekti, atvērta, brīva domāšana un pacietība ir galvenais, kas tevi padarīs par labu pedagogu.
Bet jautājums ir un paliek - vai tev par kaut ko deg acis? Par ko tev deg acis? Par ko tu esi drošs, ka šis katram jaunietiem ir jāzina un jāprot? Vai tev ir ko dot? Vai tu vēlies to dot jaunajai paaudzei? Vai tu vēlies augt un pilnveidot sevi jomā, kura tev atvērs pavisam citu pasauli? Ja atbilde ir JĀ, mēs gaidīsim tavu pieteikumu! Kopā augsim un ļausim iemirdzēties arī skolēnu acīm.